sâmbătă, 21 noiembrie 2009

povestea celor trei termometre

dupa primele doua saptamani de gradi ai facut amigdalita. recunosc ca nu aveam idee cum e. m-a speriat teribil temperatura extrem de ridicata. a fost prima oara, in cei 2 ani si 5 luni cand ai facut febra peste 39. cand am citit pe ecranul termometrului 39.4 am zis ca s-a stricat. am fugit repede si am mai cautat un termometru. care ne-a aratat 38.8. mrrrrrrrr! cum se poate asa ceva? repede in sufragerie, tineam minte ca am mai cumparat candva unul- albastru. in 5 minute l-am gasit. cu toate protestele tale am reusit sa il folosim si pe el. 39. in cap. evident ca am bombanit toti producatorii de termometre, mi-am amintit ca pe lumea asta totul e relativ si am plans putin. cand mi-am revenit am convocat repede o sedinta de familie! tati a zis ca sunt nebuna, trebuie sa facem o medie. tusi a propus sa ne calmam, sa consideram ca termometrul cel bun este cel care indica cel mai putin (deh, 20 de ani!). nu mi-a convenit nici una dintre variante, am anulat sedinta si am hotarat ca te tratez ca pentru cea mai mare temperatura. sa fiu sigura ca nu apar complicatii. si pentru ca nu m-am putut decide care e termometrul bun, in zilele urmatoare le-am folosit pe toate 3. ca sa nu protestezi, am incropit repede un joc: 3 termometre, 3 persoane- eu, tu si tati. fiecare pune cate un termometru. cand fac bip le schimbam intre noi. daca nu era tati acasa, a treia persoana era tusi. daca nu era nici tusi, o papusa. asa ca timp de 2 zile ti-am luat temperatura de cate 3 ori pe zi, 3 termometre- in total de 9 ori! si mi-am luat-o si mie de tot atatea dati. evident ca fiecare din cele 3 a avut personalitatea proprie si s-au incapatanat sa indice valori diferite. m-am linistit numai atunci cand toate 3 termometrele au indicat o temperatura sub 37. si mi-e clar ca trebuie sa fac un studiu de piata, sa caut ceva mai performant. si pe celelalte le arunc. poate mai pastrez doar unul, de control. nu stiu inca pe care.

si ca sa vezi ca totusi nu sunt chiar paranoica, sa stii ca se putea si mai rau. in casa mai exista 2 termometre, unul clasic cu mercur si unul tip suzeta. cel cu mercur am decis ca e prea lent si nu ai rabdare pana masoara el si in plus nici nu stii exact cand sa il scoti. in cel suzeta nu am avut niciodata incredere, mi se pare mai mult o jucarie.

2 comentarii:

Stefan Andreea spunea...

OOOOOOOOOOO! ce m-ai impresionat!am ras cu lacrimi! nicodata de cand ma stiu nu am ras cu lacrimi! m-a emotionat si m-a facut sa zambesc in acelasi timp!

emese badina spunea...

si noi am avut un incident similar.
nu te poti baza deloc pe tehnica asta. de panica pentru un amarat de rosu'n gat si probabil o febra nu mai mare de 38.5 i-am dat bietului copil antibiotic (la prescrierea medcului evident!). si nu orice antibiotic ci CEDAX, cred ca ceva mai tare nici nu se putea. acum sunt convinsa ca am procedat gresit si ca nu era cazul de antibiotice dar fiind primul incident panica si-a spus cuvantul...