miercuri, 3 decembrie 2008

mamica nr. 2

imi vine des in minte, in ultima vreme, celebra schita "domnul goe" si ale lui mam'mare, mamitza si tanti mitza. la noi in schema lipseste mam'mare (despre asta am sa-ti "vorbesc" altcandva). locul ei este luat cu brio de tati- zis si tatotzu'. dar postarea asta nu este despre el ci despre tanti mitza: usi (tusi) sau nana (oana), cum ii spui tu.; mititica sau bulinutza, cum ii spunem eu si tati. nu mai stiu exact cum se comporta tanti mitza din schita lui caragiale, dar tanti mitza noastra este un amestec de "esti cel mai frumos si destept copil din lume" si "maria! esti foarte-foarte-foarte-foarte alintata!".

te-a iubit din prima clipa cand a aflat ca existi, stia precis ca vei fi fetita si ti-a cumparat primul cadou, adus de departe, din plimbarile ei, pe vremea cand aveai doar cateva saptamani si ecograful nu stia sigur daca esti fetita sau baietel: papusica strawberry si un body mic-mic si roz-roz. te-a vazut prima data la 5 minute dupa ce te-ai nascut, impreuna cu tati si a decretat ca esti cel mai frumos nou-nascut din cati au existat vreodata. ti-a pregatit cu grija camera cat noi doua eram inca in spital. a fost alaturi de tine din prima clipa in care am sosit acasa: noaptea se trezea si ea la cel mai mic scancet al tau, ziua te legana, te schimba, iti facea lapticul. ea ti-a taiat prima data unghiutele, impreuna cu mine ti-a facut prima baita si a stat cu tine atunci cand mami a plecat prima data de-acasa, fara tine (aveai 10 zile si m-am dus pana la farmacia din coltul blocului).

tanti mitza noastra este cea care iti ia apararea atunci cand eu te cert si te cearta atunci cand eu te alint excesiv. e cea vesnic nemultumita de bona, de mine, de tati, de toti cei care indraznesc sa faca altfel decat crede/ spune ea. ea stie mereu cum trebuie sa iti vorbim, ce sa iti dam sa mananci, cum e bine sa ne jucam cu tine. citeste cursuri de dezvoltare personala si urmareste sa fii "in grafic". la ea fugi de fiecare data cand cineva nu iti face pe plac si parca vad cum, peste vreo 15 ani, ai sa-i povestesti in premiera despre primul iubit.

tanti mitza este un amestec intre mami- atunci cand ma suplineste, tusi- atunci cand te alinta si nana- prietena ta. este singurul om din lume in care am incredere totala ca stie sa aibe grija de tine la fel de bine ca mine si ca te iubeste la fel de mult ca mine. pentru toate astea si pentru vara ce a trecut, pe care v-ati petrecut-o impreuna cat mami era la serviciu, iti propun sa ii acordam trofeul de "mami nr. 2".

Un comentariu:

Anonim spunea...

uhm... da accept trofeul cu o singra conditie: sa fii de acord cu mine cand spun ca e foarte foarte foarte rasfatata... de toti 3 (tu, taica-su si eu) :P